Familjen Werner

Om bloggen

Välkommen till vår familj!Här delar vi med oss av vårt liv och vår vardag. Ta det för vad det är. Desto roligare blir det om du har lust att dela med dig av din vardag! Må så gott!

Skara Sommarland

VardagenPosted by Camilla Wed, August 10, 2016 18:00:14

I lördags tog vi oss iväg till Skara Sommarland. Innan vi åkte så kollade vi självklart med SMHI om hur väderprognosen såg ut, dvs att vi skulle åka iväg när det var sol. Så här såg det ut i Skara.

Alltså, vad skulle vi göra, det var bara skratta eller gråta. Eftersom vi hade bokat stuga, köpt 2-dagars biljetter på Sommarland och peppat ungarna på en fantastisk resa så vara det bara att klistra på leendet och ta tag i saker. Vi skulle bli blöta oavsett vad vi gjorde.

På söndagen hann vi faktiskt bada i 1,5 timme innan en blåfrusen Alexander sa stopp. Han hade även råkat ut för en olycka så han kändes sig rätt nöjd med badandet. Det som var bra då var att det fanns massor av åkattraktioner. Och eftersom det var dåligt väder så var det inga köer till åken så vi körde på så mycket som vi orkade. Efter en stund var vi så trötta och frusna så vi tog oss iväg till Vallesvandrahem där vi hade bokat en stuga.

Det vart en smärre chock när vi klev in i en låda på 5 kvm. Inte nog att man kunde känna en släng av cellskräck så var jag rädd för att vi skulle kvävas ihjäl. Tanke var ju att vi skulle kommit till stuga sent på kvällen så att vi bara skulle gå och lägga oss. Istället fick vi roa oss så gott det gick. Föräldrarna hade med sig en flaska skumpa vilken piffade upp tillvaron gott.

Måndag morgon såg till en början god ut. Visst, det blåste som tusan men nog kunde vi skönja lite sol bland molnen. När vi tog oss iväg för att äta frukost så öppnade himlen sig och regnet formligen forsade ner över oss. Trötta familjen kom ju upp sent så när vi stannade till vid Stadshotellet så kunde de inte erbjuda frukost då det började förbereda inför lunch. Fiket mitt emot hotellet var så vänlig och fixade fram en riktig supermysig frukost till oss. Den lycka vi kände när vi satt i det varma caféet är obeskrivlig.

Vi tog oss tillbaka till Sommarlandet och började med att åka de attraktioner som vi inte hann med dagen innan. När vi trodde att vädret höll på att bli bättre så tog vi oss till poolerna för att leka av oss. Vi hann väl inte vara inne i poolen i en halvtimme när himlen öppnade sig och det började storma och regna igen. Synd nog hade vi glömt att lägga i alla kläder i väskan så det var inte varma och torra kläder som vi fick hoppa i (jo barnens kläder var i väskan och därmed torra. Tack och lov).

Resten av dagen gjorde vi så gott vi kunde. Mellan regnskurarna hann vi faktiskt ta en glasspaus för att piffa till dagen för barnen. Vid 17.00 stängde Sommarlandet (tack och lov) så trötta och frusna tog vi oss till bilen för att fara hem.

Vart det en bra resa? Ja det vart det. Killarna har haft det kul och har inte gnällt en enda gång över det dåliga vädret. Även om det fanns massor som vi kunde göra så kände vi att vi gott kan vänta en 3-4 år innan vi åker tillbaka. Då har lillebror växt på sig (fanns ju 1,20 meters gräns för en del saker som han ville åka) och killarna kan röra sig mer fritt själva.

Nästa gång vill jag nog även få med mig någon mer som exempelvis kan vara väsk- och klädvakt (att man byter av alltså). Vi har inga bilder från dagarna då vi låste in våra värdesaker. Sedan skulle jag vilja ha bättre väder :) Även om det var smutt att vi slapp köa så är det skönare med varmare väder. Så ja, vi kommer att åka tillbaka till Sommarland framöver för även om vi hade maximal otur så har vi haft kul och skrattat åt eländet :)